fredag 15 januari 2010

tvättstugemagi...

Det pratas ju så mycket om att strumpor alltid försvinner i tvätten. För en del personer tydligen så illa att de till och med misstänker att tvättmaskinen äter upp och livnär sig på strumpor. Detta har jag aldrig förstått. Jag har aldrig (och jag menar verkligen aldrig) blivit av med en strumpa i tvätten. Det fåtal tillfällen jag till min stora förvåning trott att jag blivit det har jag sedan hittat strumpan bakom tvättkorgen eller bakom hälarna på mig då jag tappat den på golvet. Idag anser jag därför att det inträffat ett mirakel i tvättstugan. När jag skulle hänga upp min tvätt hittade jag inte mindre än två extra strumpor!! Två strumpor jag aldrig har sett förut och som med största sannolikhet tillhör en man. Kanske har jag funnit förklaringen på varför alla blir av med strumpor i tvättstugan? Jag kan ju bara tacka min lyckliga stjärna att de hamnade med den mörka tvätten och inte med den ljusa.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar