måndag 4 januari 2010

fetare än julegrisen...

Nu får jag verkligen tokpanik över min vikt!!! På 2 ynka små veckor har jag gått upp drygt 3,5 kilo. 3,5 kilo!!!! Och inte verkar uppgången ha några planer på att vända heller. Det är nästan allt det jag kämpat riktigt hårt för att gå ner i 4 månader.

Har sån lust att bara lägga mig ner och ge upp... Det är ingen idé att försöka längre.. jag fixar det uppenbarligen inte.. Jag är så arg på mig själv!! Hur kunde jag göra så? Jag hatar verkligen den kropp jag ser i spegeln.. men verkar helt oförmögen att göra något åt det.. Var det verkligen värt alla de där kolorna?!

4 kommentarer:

  1. Säg till när du vill testa viktväktarnas app och lägga om kosten... Träning i all ära, men det krävs ju ganska mycket av den varan när man ska gå ner - att lägga om kosten ger resultat mycket snabbare. Har nog lite GI-info liggandes också.

    SvaraRadera
  2. Vad har viktväktarna för app? Har testat ett par olika tidigare, men eftersom allt då går ut på att väga mat och skit så lägger jag ganska snart ner.. Egentligen vet jag nog vad jag bör äta. Borde bara göra det också.. och lite mindre portioner framförallt.. =)

    SvaraRadera
  3. Mm... Håller med, om det är för jobbigt gör man det inte.

    Det är en Windows app (typ från 2000) där man för in mått en gång i veckan, sätter målvikt, loggar vad man äter under dagen (uppskattning - jag har aldrig vägt ngt), träning, etc... Innehåller även en del recept - kör ett recept och välj 1 portion i loggen, ganska enkelt.

    Följer man appen och lär sig några recept går det ganska snabbt. Man snittar typ 1 kilo i veckan i början och sen planar det långsamt ut.

    Du får gärna "låna" och testa.

    SvaraRadera
  4. Låter smidigt! Det testar jag gärna!

    SvaraRadera