onsdag 27 januari 2010

Bot och bättring!!

Ojojoj... nu har jag minsann fått mig en rejäl utskällning och tillrättavisning för den enorma bloggtorkan här på sistone. Bot och bättring!! Jaha där ser man.. då är det alltså nån som läser trots allt. =)

En liten rapport får väl avläggas då över den sista tiden, men jag sträcker mig endast till de senaste två dagarna då dessa är det enda jag kommer ihåg.. Måndagen och tisdagen tillbringades i metropolen Södertälje!! I måndags morse skuttade jag glatt ur sängen kvart i 4 och hoppade på tråktåget i en smärre evighet. Det var dags för mitt första besök och utbildningssession hos kunden helt på egna ben. Känns konstigt att lilla lilla jag som inte kan så mycket eller har jobbat så länge ska utbilda några som är ett antal år äldre än jag med betydligt mycket mer erfarenhet än jag.. Tur man är lång så man inte känner sig liten på alla sätt. ;-)

Måndagskvällen bjöd på ett intervallpass på löpbandet och jag fick lite märkliga blickar från grabbarna på gymmet när jag drev upp till 14,5km/h och dundrade på med en smidighet lik en elefants. Jag väljer att tro att de var mycket imponerade. Efter några frustande sit-ups och armhävningar (på knäna så klart...) på golvet drog jag mig upp till hotellrummet och tog en välbehövd dusch för att därefter sjunka ner i sängen framför Outsiders (hur kan en typ 20-åring fortfarande leka med dockor och inbilla sig att det är normalt?), Biggest Loser och CSI med en härligt mustig räksallad från Statoil samt lite bröd med en halv tub mjukost. Coolt det där förresten med hur man känner sig hemma direkt man kommer in på hotellrummet och sprider ut kläder, träningskläder och diverse laddningskablar över hela rummet. Hur som haver, under veckans CSI-avsnitt kunde jag knappt bärga mig innan det skulle ta slut så att jag äntligen skulle få sova..

Även tisdagen bjöd på ultralång tågresa och utbildningssession men i omvänd ordning från måndagen innan jag äntligen var hemma och låg utslagen i soffan. Dessa avvikande rutiner har gjort mig helt förvirrad vilken dag det är. Nånstans har jag inbillat mig att det är forsdag och att jag är ledig i morgon, för att sen bli besviken och inse att det bara är onsdag... för att sen glömma körpärmen eftersom jag fortfarande varit övertygad om att det är forsdag.. och därefter dyka upp på jobbet helt hundra på att det är måndag eftersom jag ju inte varit här i veckan. Jag börjar så sakteliga komma till insikt att det är onsdag.. men jag måste påminna mig ibland...

Sådär ja! Världens längsta och mest intetsägande inlägg för att överkompensera. Håll till godo!! =)

2 kommentarer:

  1. Hurra för världens längsta och mest intetsägande inlägg och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Man tackar man tackar. Jag ska göra mitt bästa för att även i framtiden fortsätta med en uppfriskande blandning intetsägande- och agrobitchinlägg.

    SvaraRadera