söndag 3 januari 2010

ett steg fram.. två steg tillbaka...

Oj vad två veckor går fort.. På måndag är det dags för jobb igen. Det kommer verkligen att eka mellan väggarna på kontoret. 5 pers uppsagda och 2 på pappaledighet. Det lär ju märkas att vi blivit färre.

Jag är lite kluven inför att börja jobba igen.. Å ena sidan vill jag bara få vara ledig.. inte gå dit igen. Men å andra sidan vet jag att jag behöver rutiner för att få något gjort. Och enligt mitt midjemått har det varit en alldeles för god jul. Jag är rätt besviken på mig själv att jag jobbat så hårt så länge, och sen sabbar jag allt för några veckors frosseri. En ful vana som är så svår att bryta. Nu går jag omkring och dagdrömmer om godis hela dagarna och gymmet känns inte så lockande. Kommer krävas mycket beslutsamhet och slit för att kunna komma tillbaka dit jag var. Men det ska gå!! Banne mig, det ska gå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar