fredag 15 januari 2010

rapport från en fredagsledig...

För det kommande halvårets lediga fredagar har jag ju minst sagt storslagna planer om att genomföra diverse mer eller mindre livsavgörande projekt. Jag har funderat lite kring huruvida första fredagen skulle få vara en njuta-av-lediga-fredagar-och-göra-ingenting, eller om det var bättre att gå ut hårt direkt från början. Jag verkar ha hamnat på nån gyllene medelväg.

Det hela inleddes med en sovmorgon som var lite längre än planerat.. vilket i sin tur ledde till en avblåst morgonlöptrunda. Här började min oro stiga att dagen helt och hållet skulle gå i lättjans tecken, men det ordnade upp sig så småningom. Det fick bli en promenad före frukost istället och därefter intogs med stor aptit en rejäl brakfrukost. Därefter var det dags att invänta ett par gubbar som skulle installera ny tv-box (som jag inte ens är intresserad av.. men man är ju så illa tvungen i hyreshus ibland) och under tiden började jag fundera på förbättringar av ett excelark jag håller reda på min jobbtid i.

Framåt 14-tiden var det dags att börja tvätta. Det blir en hel del tvätt i träningsperioder så maskinen gick varm. En sen lunch och förberedelse av matlåda hanns också med mellan turerna ner till tvättstugan. Likaså påbörjades ett av projekten som nu har strukits från listan: Sortera de senaste två årens viktiga papper och sätta in de i pärmar. Dessutom sorterades en del förlegade papper bort för att göra rum i pärmarna vilket skapade en ansenlig hög på golvet. Finns kanske inte någon större anledning att ha kvar diverse kontoutdrag och liknande från -93..



Jag påbörjade även ett annat litet projekt som innebär att sortera och kopiera alla bilder jag har på brodern, svägerskan och brorsbarnen då jag är lite mer nitisk fotograf än de är. Kom inte speciellt långt, men det är tanken som räknas.

Vid 20 påbörjades kampen för att få mig att gå till gymmet. Det var en hård kamp då jag måste medge att jag var väldigt sugen på att istället springa iväg och köpa en rejäl påse godis och läsk och bänka mig framför tv-n, men Biggest Loser-vinsten hägrar och framåt kvart över 21 trädde jag glad i hågen in på gymmet för ett 1,5 timmars ben- och löpbandspass. De där utfallen känns förvånansvärt mycket lättare nu än första gången jag gjorde dem då jag fullkomligt höll på att avlida..

Så.. nu sitter jag då här och det enda som återstår av dagen är en dusch, en bit mat och lite horisontalläge på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar