måndag 6 september 2010

i ledighetens tecken...

Så var ännu en helg raskt förbi. Känns ändå som att det har varit en riktigt mysig helg som nästan har känts lite längre än vad den var. Eftersom jag varit rätt förkyld och trött har vi tagit det ganska lugnt, och efter att ha haft flera helger på rad då jag och Jo hittat på saker åt varsitt håll var det mysigt att ha en hel helg tillsammans.

I fredags bar det av till Vespa i Lund för en stadig pizza och därefter mumsade vi glassbåtar hemma i soffan framför TV-n. Resterna av pizzan togs med i en låda hem och åts till frukost i lördags tillsammans med ytterligare en glassbåt. Diet på hög nivå.

I lördags var vi lite sugna på shopping och begav oss därför, tillsammans med resten av jordens befolkning, till IKEA. Vi såg en skylt på väg ut ur butiken som visade hur mycket folk där är på IKEA vid olika tider och dagar. Vi lyckades så klart pricka in den tidpunkt för dem som vill ha lite mingel och gillar att trängas, och mingel var det verkligen. Men jag måste verkligen ge en eloge till IKEA för hur fantastiskt bra de sköter mycket folk. Trots att det är långa köer så går det snabbt och smidigt. Dessutom är jag helt chockad och lite stolt då jag endast åkte därifrån 167 kr fattigare. Det tiodubbla brukar vara mer standard.

Lördagen bjöd även på en fest hemma hos ett par väldigt trevliga vänner till Jo. Vi gick dock hem rätt mycket tidigare än jag hade väntat mig då jag blev relativt rund under foten av förvånansvärt liten mängd dryck. Jag skyller på sjukdom och för lite mat under dagen.. ehrm..

Igår sov vi väldigt länge och begav oss sen ut på stan för att äta brunch, jaga skinnjacka till Jo och gå några andra tråkiga ärenden i förkylningens tecken (aka apoteket). Det var riktigt fint väder och jag känner verkligen hur jag försöker suga musten ur varenda solstråle som når mig innan solen gömmer sig för att inte komma fram igen förrän om ett halvår.

Helgen avslutades på Hai på Davidshalls torg i Malmö och ett par timmar i hångelsoffan i biomörkret på Filmstaden. Jag förundras och gläds varje gång jag är på Hai över deras fantastiska utbud!! Sushin håller riktigt hög kvalitet och de har många olika goda sorter att välja mellan som man inte ser på så många andra ställen. Matmässigt känns det som det mest japanska ställe jag har besökt i Sverige och det är mysigt att drömma sig tillbaka lite. Filmen vi såg var Grown Ups, vilken också varmt kan rekommenderas. Bjöd på flera skratt och en och annan überamerikansk klyscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar