onsdag 29 september 2010

lugnt och skönt...

Av rent praktiskt logistiska skäl tog jag i morse bussen till Malmö istället för tåget. Vilken otrolig skillnad!!

Tåget på morgonen är alltid överfullt oavsett vilken avgång man väljer. Man får oftast stå upp och om man har otur tillbringar man hela resan upptryckt mot en dörr i vestibulen. Eftersom man oftast har tokcyklat till stationen är man fullkomligt genomsvettig men det finns inte riktigt utrymme för att börja böka av sig jackan.

På bussen var det lugnt och tyst. Inte speciellt mycket folk, utan många säten var tomma. Efter en kort, stilla promenad till bussen kunde jag i lugn och ro sjunka ner i mitt säte och läsa min bok. Innan jag visste ordet av så var jag framme. Nu hade jag dessutom turen (eller snarare planerat det så) att jag hade min cykel precis vid busshållplatsen och kunde cykla den återstående sträckan till jobbet, men allt som allt tog det bara lite drygt en halvtimme. Det slår minsann tåget!!

2 kommentarer:

  1. Om du hade åkt lite tidigare på morgonen hade inte tågen varit överfulla ;o). Jag står i princip aldrig och sitter oftast i den tysta kupén, så det är lugnt och skönt! 07:17 rekommenderas :o).

    SvaraRadera