måndag 20 september 2010

tivoli…

Förra helgen bjöd inte endast på dans utan även Tivoli. Då min mamma fyllde 60 (för snart ett år sen…) bestämde vi att det var roligare för henne med en heldag med barn och barnbarn än att få ännu en orkidé att ställa i fönstret. Sagt och inte gjort på väldigt länge.. men till slut så!!

Vi hann knappt komma fram till Köpenhamn innan den obligatoriska röda pölsan intogs på stationstrappan.

IMG_6225 Det sköts även luftgevär och med lite gemensamma insatser lyckades det skjutas ihop till en liten nalle. Måste dock pinsamt nog erkänna att det inte var mina insatser som bidrog till några vinster… Däremot var det jag som fick nallen! =) Gav den dock vidare till brorsdottern och sa att hon fick den av Jo. Han fick många pluspoäng på ett bräde.

IMG_6253 IMG_6255

Kidsen ville åka precis alla karuseller som fanns och som vuxen måste man ju tråkigt nog se till att barnen får ha lite roligt. Hemskt tråkigt att de var så små att de oftast var tvungna att ha vuxet sällskap… =) Till min stora förtjusning hittade jag dessutom en skidsimulator och var tacksam att jag inte slog mig lika mycket i verkligheten som på skärmen.

IMG_6264 IMG_6288

Ytterligare ett par vinster blev det så att kidsen fick varsin giraff som det sedan var ett elände att hålla reda på att de följde med.

IMG_6345 IMG_6348

Efter sista turen i berg- och dalbanan bar det av till en restaurang där det serverades en rejäl buffé så att alla skulle stå sig hela resan hem (som inte slutade i Malmö för alla.. då var ju egentligen buffé lite i överkant..).

IMG_6359

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar