måndag 6 september 2010

oh workout where art thou...

Det haglar inte tätt med träning nu för tiden. Känns väldigt tråkigt faktiskt. Min lata sida ligger och gottar sig i min lättja, men den där sidan som faktiskt njöt av träningen och att känna sig frisk och stark börjar bli lite ledsen. Veckan som gått har jag varit (och är ju fortfarande) förkyld och det får väl anses vara en giltig anledning att hålla sig stilla. Men utöver det.. hur ska jag få tillbaka min rutin igen?

Det stora problemet skulle jag säga är att jag inte är hemma så mycket längre. Jag orkar inte bära med mig träningskläder och kläder för övernattning varenda eviga dag. Mina axlar är konstant utslitna och ömma och jag skriker nästan vid minsta beröring. Dessutom måste jag ju erkänna att jag är lite motvilligt inställd till träningen eftersom det stjäler så mycket av den tid jag har med Jo. =)

Nytt försök till rörelse ska dock bli av idag då jag planerar in en promenad mellan tvättmaskinerna snurrar färdigt där hemma.

2 kommentarer:

  1. Det brukar finnas en lösning mitt i allt elände, kanske någon alternativ träning. Simma, cykla, hoppa hoppborg eller gå mer än vanligt. Du kan väl ta med dig din käresta så umgås ni ju ändå? ;)

    Ta iii nu! Ända från tåååårna! Kram!

    SvaraRadera
  2. Om han nu ändå vore lite mer träningsbenägen... Han tillhör en av de där otrevliga typerna som äter vad han vill och ändå inte går upp.. usch... ;-)

    SvaraRadera