onsdag 18 augusti 2010

facebookdrogen...

Det finns många människor på facebook. Människor jag inte känner, som jag aldrig ens har mött, men som kanske har någon ytlig kontakt med någon bekant till mig, och som av någon anledning råkar dyka upp i min news feed. Jag förstår inte hur jag gång efter annan kan fastna för att titta på hundratals bilder på människor jag inte känner.. Att till slut veta allt om vilka de umgås med och hur de tillbringade sin semester. Deras alkoholvanor och fritidsintressen. Vem de är "It's complicated with" och vilka som är deras syskon.

Snälla facebook!! Släpp taget!!! Börjar snart bli dags för avvänjningsklinik... Förslag till en dokusåpa kanske? =)

1 kommentar:

  1. I Svenskan (som jag råkar prenumerera på just nu) finns en följetong om Fejjan. Tror det är typ 6e delen i den och det handlar om olika beteenden och beroenden av det. Riktigt intressant. Borde väl finnas på nätet med... Här är del 1 http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/facebook-tilltalar-vara-behov_5098273.svd och sedan finns det då ytterligare fler delar. =)

    SvaraRadera