onsdag 25 augusti 2010

dagens nyheter...

Jag har de senaste dagarna lite mer frekvent läst sydsvenskan på nätet. Jag inser vilken otrolig skillnad det är på nyheterna i Malmö kontra Lund.

Några favoriter från Malmö:
Skottlossning mot gatukök i Malmö
"Tänk om skotten hade gått igenom båda rutorna"
Rånades med pistol och kniv
Man knivhuggen i huvudet

Jämfört med några favoriter från Lund:
Bostadschef: För många utländska studenter
Pensionärer gör flest besök
Leddes tavla har fått ett nytt hem
Nattliga fiskare togs i Rögle

Vill jag verkligen flytta till Malmö?!?

5 kommentarer:

  1. Nej, det är klart du inte vill det! Stanna i trygga lund :o)

    SvaraRadera
  2. Haha.. Ja det kunde jag ju nästan gissat att du skulle säga!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Funderar du på att flytta? Klokt beslut! Varför bo i ödemarken när man kan bo i vackra Malmö?!

    SvaraRadera
  4. Nej, det vill du inte. Bara mord och otäckheter och dessutom en massa motbjudande idrottslag vilket jag vet är ett tungt vägande argument för dig.

    SvaraRadera
  5. hmm.. upplever en liten övervikt åt lund här.. de där motbjudande idrottslagen står ju annars som nummer ett på mitt mot-malmö-lista... :P

    SvaraRadera