tisdag 31 augusti 2010

camping och bröllop...

Vilken helg!! Efter jobbet i fredags hoppade jag in i bilen och begav mig raka vägen till pappa och campinglivet. Än en gång förundras jag. Hur kan man gilla husvagn och camping? Allas uppfattning om humor verkar vara att sitta i förtältet eller på tomten och med glimten i ögat kasta glåpord efter grannarna då de går förbi. Sitt förtält och tomt inreder man som om det vore en stuga med trägolv, kyl/frys och trästaket för att markera revir. I duschen gäller det att vara snabb, för när 5-kronan har tagit slut gör vattnet likaså och då är det bäst att man fått bort alla bubblor ur håret.

I lördags svidade jag om och begav mig vidare till Kalmar slott för att gå på vigsel och därefter Öland för en rejäl brakfest. Det var ett riktigt fint bröllop med otroligt mycket genomtänkta detaljer och fantastisk mat och goda viner. För att inte tala om alla trevliga människor och det vackra brudparet!! Framåt halv fem på morgonkvisten gav jag upp och lämnade de sista tappra på dansgolvet och fick ljuva 3 timmars sömn. Hade dock önskat några timmar mer då det inte var så piggt i bilen på resan hem.

Nu verkar det som att en förkylning börjar krypa sig på.. Så ikväll planeras inget annat än att krypa under en filt och dricka te med lite härlig gotlandshonung i. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar