onsdag 20 oktober 2010

vilse i pannkakan...

Det har visat sig att Jo är riktigt vass på att göra pannkakor. Han häller smet i den perfekt heta pannan med snits i handleden. Han vänder pannkakorna i luften med en lätt knyck och får dem perfekt gyllenbruna och så tunna så de blir lite knapriga i kanterna. Jag är urkass på pannkakor. Jag har oftast tagit den enkla vägen ut och gjort plättar för att jag aldrig lyckas vända dem ordentligt..

Nu när jag har varit gräsänka ett par dagar då Jo är iväg på jobb, så bestämde jag mig för att öva. Så, fram med ägg, mjölk, mjöl och rejält med riktigt smör. Sen stektes det pannkakor så det stod härliga till. Måste erkänna att jag är ganska nöjd med resultatet. Fick väl dock inte riktigt in den rätta vända-i-luften-knycken.. men det kommer. You just wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar