måndag 18 oktober 2010

på ålderns höst…

Det här var verkligen en helg fylld av släkt. I lördag-söndag var vi hos brodern och svägerskan och kidsen för att fira svägerskans födelsedag. Även mamma och hennes man samt svägerskans föräldrar var där, så det blev mycket släkt på en gång för stackars Jo. =)

Igår åkte vi sen till Helsingborg för att först gå på Väla och köpa the last finishing touch till min nya mastodontsäng (bildbevis kommer så småningom) och därefter till Jo’s farmor och farfar på söndagsmiddag.

Jag kan bli så fascinerad av gamla människor. De har verkligen så mycket att berätta om livet och verkar alltid ha levt så spännande liv. Jo’s farmor berättade om då hon under kriget jobbade på sjukhus i Finland och med allt vad det innebar. Jag hoppas att jag en dag också kommer kunna sitta och berätta fantastiska saker för mina barnbarn nån gång på ålderns höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar