söndag 6 juni 2010

mitt i smeten...

Det här är verkligen riktiga körtider. I onsdags var det rep som vanligt, och därefter det traditionella besöket på Bishop's Arms. Det var ovanligt många som kom och stämningen var som alltid på topp. Istället för att som vanligt skiljas åt med en lite melankolisk känsla och ett "vi ses om en vecka", skildes vi nu med ett "vi ses på fredag, och lördag, och söndag, och måndag, och onsdag, och torsdag". Man får lätt abstinens efter en avslutad körperiod när allting lugnar ner sig.

I fredags hade vi en sjungning på en examenshögtid för Malmö högskola. Jag förväntade mig en låååång och dryyyyyg tillställning med massor av tal om lyckade studieresultat och en ljusnande framtid. Tacknämligt nog var planeringen helt fantastisk och vi sjöng våra två stycken precis i början och kunde sedan smita ut bakvägen för att istället gå och sätta oss på lilla torg och njuta av solen och en kall öl. Med allt prat om sista tentan och sommarlov samt studenternas skrålande i bakgrunden fick även jag känslan av att det var första dagen på sommarlovet.

Igår kväll sjöng vi på en stor fest i Luftkastellet vid brofästet. En lokal som inte bjöd mycket av bra akustik och man hörde knappt personen som stod och sjöng bredvid. Bara att gå på känsla. Efteråt var vi ett gäng som än en gång drog oss till lilla torg och åt en riktigt god indisk middag och tog en drink på Mosaik. Det är verkligen ett riktigt härligt gäng i kören och jag njuter varje minut jag vår tillbringa med dem.

Även idag är det dags för köråtaganden och nu är det vår egen sommarkonsert som går av stapeln. Kom och lyssna vettja!! Efter konserten ska jag träffa en god vän från förr som jag träffar nästan så sällan som aldrig sen han flyttade till storstaden. Ska bli riktigt riktigt roligt!! Men nu börjar det bli dags att svida om och så smått bege sig mot Malmö!!

I sanning en helt underbar helg!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar